top of page

Et godt tips - fra meg til deg: Dette er CRM-løsningen du bør velge!

  • Forfatterens bilde: Jan E. Slåtto-Jensen
    Jan E. Slåtto-Jensen
  • 22. mai
  • 3 min lesing

Oppdatert: 23. mai

Etter å ha startet og drevet flere forskjellige selskaper opp igjennom årene, har jeg bl.a. lært hvor viktig det er å holde orden på relasjoner, avtaler, kundeoppfølging osv. - i kombinasjon med å velge løsninger som kan integreres og fungere sømløst sammen med andre viktige forretningssystemer.


Skal en bedrift lykkes idag, er det ingen tvil om at den må være god på å ta vare på kundene sine. I tillegg bør medarbeiderne bruke mest mulig tid på vekstskapende aktiviterer. Enten du leder et stort og ambisiøst salgsteam, en serviceinnstilt kundeserviceavdeling eller et lite enkeltpersonsforetak er det én ting som er fundamentalt: oversikt. Og det er her CRM (Customer Relationship Management) trer inn som en uunnværlig ryggrad.


Byggeklosser


Jeg ser på hver eneste interaksjon med en potensiell eller eksisterende kunde som en verdifull byggekloss. En telefonsamtale, en e-post, et møte, et notat om preferanser – hver detalj bidrar til et mer helhetlig bilde. Uten et sentralisert system for å registrere og organisere denne informasjonen, risikerer en at byggeklossene raser sammen. Viktig innsikt kan gå tapt, oppfølginger glemmes, og i verste fall kan verdifulle kunder føle seg oversett og glemt - og forsvinne til konkurrenter.


Derfor vet jeg det er kritisk å implementere et CRM-system fra aller første dag. Fra det øyeblikket en ny kontakt kommer inn i systemet, sikrer du en strukturert tilnærming til all videre kommunikasjon. Du har umiddelbar tilgang til historikken, behovene og preferansene til hver enkelt kunde - og for en herlig følelse det er å alltid ha denne oversikten!


Å starte tidlig med CRM handler ikke bare om å lagre data; det handler om å bygge et fundament for smarte beslutninger, sterkere relasjoner og økt kundetilfredshet.


Kraften i integrerte løsninger


Et moderne CRM-system har utviklet seg langt utover å være kun en isolert database. Den virkelige kraften frigjøres når CRM integreres sømløst med andre forretningskritiske verktøy - og ikke minst AI.


Se for deg at hver e-postkorrespondanse automatisk loggføres mot riktig kontakt i CRM-systemet. Eller at telefonsamtaler automatisk registreres, for senere referanse og kvalitetssikring. At CRM synkroniserer med ERP og regnskapssystem, gir naturligvis også mange store fordeler og tidsbesparelsen.


Integrasjon med et ERP-system (Enterprise Resource Planning) gir en helhetlig oversikt over kundens engasjement, fra salg og ordre til fakturering og support. Dette gir verdifull innsikt i kundens totale verdi og muliggjør mer strategisk kontoadministrasjon. Kobling mot markedsføringsplattformer effektiviserer kampanjer og gir en 360-graders visning av kundereisen, fra første kontakt til lojal ambassadør.



Fordelene er med andre ord mange:


  • Økt effektivitet: Automatisk synkronisering av data sparer tid og reduserer manuelt arbeid.


  • Bedre beslutningsgrunnlag: Helhetlig innsikt gir ledelsen et solid fundament for strategiske valg.


  • Forbedret kundeopplevelse: Sømløs informasjonsflyt sikrer en konsistent og personlig kundebehandling på tvers av alle kontaktpunkter.


  • Redusert risiko for feil: Eliminering av manuell dataoverføring minimerer sjansen for kostbare feil.


Ta steget mot fremtiden med Tribe CRM


Da jeg for noen måneder tilbake skulle ta en avgjørelse på hvilken CRM-løsning jeg skulle velge for bedriften min, brukte jeg en god del tid på å lete, sammenligne og til slutt lande på et valg - som ble Tribe CRM.


Flere og flere bedrifter forsøker å redusere kostnader og bytter derfor ut tunge CRM-systemer med noe som er lettere, mer effektivt og som gir bedre kontroll.


Med Tribe CRM får du akkurat det:


✅ Et brukervennlig CRM du enkelt tilpasser selv

✅ Full oversikt uten kompleksitet

✅ Priser fra kun 299,- per bruker


Å investere i et robust CRM-system er ikke lenger en luksus, men en nødvendighet for profesjonelle bedrifter som ønsker å vokse og lykkes i et konkurransepreget marked. Ved å prioritere ryddighet fra første dag og utnytte kraften i integrerte løsninger, kan salgs- og kundeserviceavdelingene dine jobbe smartere, bygge sterkere relasjoner og levere en overlegen kundeopplevelse.


AV & Telefoni og jeg er stolt av å være en autorisert Efficy-partner. Vi forstår viktigheten av et velfungerende CRM-system. Jeg bruker Tribe CRM selv, hver eneste dag - og kan varmt anbefale deg å gjøre det samme!


Er du nysgjerrig på hvordan Tribe CRM kan transformere din virksomhet? Vi gir deg gjerne en gjennomgang av norsktalende spesialist!


Comentarios


AV & Telefoni logo

Tlf.: +47 488 488 10

Vollen Marina 9
1390 VOLLEN

ABONNER

Abonner på nyheter og oppdateringer fra oss.

Takk for påmeldingen!

© 2025 AVtele.no

  • LinkedIn
  • Facebook
bottom of page